Powrót

Dlaczego skarpetki nie do pary?

Światowy Dzień Zespołu Downa obchodzony jest pierwszego dnia wiosny – 21 marca. Świętujemy go od 2005 roku, dzięki inicjatywie Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Od 2012 roku patronat nad obchodami sprawuje Organizacja Narodów Zjednoczonych.

Data nie jest przypadkowa, jej amerykański zapis  (3/21) symbolizuje trzeci chromosom w dwudziestej pierwszej parze, którego obecność stanowi główną przyczynę tego syndromu.

Chromosomy mają kształt podobny do skarpetek, dlatego stały się symbolem akcji, która ma zachęcić ludzi do rozmowy na temat różnorodności, wyjątkowości, integracji i akceptacji.

 

Zespół Downa inaczej określany trisomią chromosomu 21 jest chorobą genetyczną opisaną przez brytyjskiego lekarza Johna Langdona Downa,  od nazwiska którego przypadłość ta została nazwana zespołem Downa.

Zaburzenie jest zwykle związane z opóźnieniem wzrostu fizycznego, charakterystycznymi rysami twarzy oraz niepełnosprawnością intelektualną od łagodnego do umiarkowanego. W Polsce żyje około 60 tys. osób z trisomią 21.

Zobacz, ile osób już dołączyło do #ZespolKolorowychSkarpetek

 

Nie masz skarpetek?

Zostań ambasadorem akcji i wesprzyj osoby z zespołem Downa. Z każdego zakupu skarpetek w dniu 21.03.2021 firma Many Mornings przeznaczy 21% przychodu na wsparcie Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa „Bardziej Kochani”.

Kup je teraz
 

Kampania edukacyjna Zespół Kolorowych Skarpetek to dowód na to, że świat mediów, reklamy i marketingu chętnie wspiera trudne tematy i pomaga.

Akcja, która rozpoczęła się od marzenia jednej dziewczyny, zadziałała jak kula śnieżna. Przez 3 lata postawiła na mojej drodze mnóstwo fantastycznych osób, otwartych na inność, chcących pomagać. Dzisiaj, w 2021 roku w Zespole Kolorowych Skarpetek jest ponad 50 osób – każda z nich dołożyła cegiełkę do tej niesamowitej akcji. A ponieważ sky is the limit, nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa! W tym miejscu szczególnie chciałabym podziękować: - zespołowi Resolution i Tribal Media, za to, że nie bali się pomysłu i dali mi zielone światło do realizacji kampanii - ekipie Many Mornings, która pomoc ma wpisaną w DNA marki - agencji kreatywnej Artegence, za niesamowite pomyły i otwarte serca - agencji SOLSKI PR, za konsekwentne wspieranie od samego początku - Studiu Tęcza, LocoMotive, Eight oraz Flash Investment Group za pomoc w realizacji spotu


W nagłośnieniu akcji pomagają czołowi wydawcy mediowi: